mandag 21. oktober 2013

Diverse prosjekter


Da var det en god stund siden jeg har skrevet på bloggen! 
Men det betyr ikke at jeg ikke har strikket. Jeg har begynt med instagram, noe jeg syns er ganske gøy, og bloggen har kommet litt i bakgrunnen.

Jeg var i september med i en Villsaukal. Da strikket jeg jakken over i Rauma finull. Dette var et morsomt prosjekt, men syns kanskje resultatet mitt ble litt kjedelig:) Jeg hadde tenk gi denne bort i barselgave, men vet ikke helt nå.

Jeg prøvde for første gang å hekle opp langs klippekanten. Dette gikk egentlig ganske bra. Jeg fryktet klippingen, men med finull var det ikke så farefullt:)
 



Svigerfar hadde bursdag, så da ble det en gøy lue til han.




 Ellers har jeg strikket en mariuskjole til niesen min. Denne er strikket i rosa Pickles Pure Wool, og hvit Rauma finull. Jeg syns kjolen ble ganske søt (kanskje ikke beste bildet men).




 Så niesen skulle like kjolen enda bedre tenkte jeg at en lignende dukkekjole kanskje kunne være et bra triks, så da ble det en liten kjole ekstra!




 Dukke kjolen ble strikket i Pickles Pure Wool, og PT2. Jeg har lenge lurt på om det er forskjell på finull og PT2. Noen sier de er helt lik, noen at de er forskjellig. Når jeg strikket den store kjolen, syns jeg ikke det var så stor forskjell på Pure Wool og finull. Jeg syns derimot at PT2 virket  noe tykkere enn finullen.




3 kommentarer:

  1. Så mye flott du har strikket! Ha en fantastisk uke hos deg!

    SvarSlett
  2. Så masse flott du har strikket! Den sauejakka ble knallfin:-)

    SvarSlett
  3. Kjempefint alt sammen! Og villsaujakka var såvisst ikke kjedelig:)

    SvarSlett