fredag 5. juli 2013

Swallowtail #1


Da har jeg strikket mitt første Swallowtail sjal. Jeg har hatt lyst å teste å strikke dette sjalet en stund nå, og da mamma har bursdag i dag, fant jeg ut det kanskje kunne bli en fin gave! (treffer henne ikke før tirsdag så håper hun ikke leser bloggen før det!! men er på ferie så burde gå bra:)

 Jeg er veldig fornøyd med sjalet. Mønsteret var lett å følge, og resultatet ble veldig fint! Dette er første gang jeg har strikket nupper, men etter litt googling fant jeg noen enkle metoder for å gjøre dette. Når jeg strikket dem, så jeg ikke helt hvordan det ville bli, men etter blokking ser de jo fine ut..hadde håpet de skulle skille seg enda litt mer ut men er vel ok:)




Sjalet er strikket med en tråd BC garn baby alpakka og en tråd Drops Lace, i to litt forskjellige blåfarger, så det ble litt melering. Syns det ble pent og mykt, men det klør litt i nesen når jeg strikker med de, men må vel man tåle;)
Strikket på pinne 4mm.

Til slutt må jeg bare dele at jeg endelig er ferdig med studier, har mottatt vitnemål, og er nå en Byggingeniør!!! Gleder meg til å begynne jobbe nå (etter en laang ferie;) !

1 kommentar:

  1. Nydelig sjal - regner med at mora di blir kjempeglad :-D

    Gratulerer med vel overståtte studier, og med jobb :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett