onsdag 2. juni 2010

Det evige prosjekt: Marius jakke



Jeg skulle for et år siden strikke en Marius jakke, så satte igang. Strikket det med med pinnene som var ment å bruke, laget til og med en testlapp som viste at jeg var ganske nære så det skulle være...men når jeg hadde strikket hele overdelen som på bildet her var den myyyyye større enn den skulle være..nesten dobbelt så stor..jeg har hørt om en annen som også fikk det problemet da hun hadde strikket en mariusgenser, så tror kanskje det må være gamle oppskrifter eller beregnet på maskin eller noe..men ja..måtte jo ta denne opp igjen, noe jeg gjorde ved juletider...tenker kanskje på tide å prøve på nytt nå..funderer på hvordan jeg kan få den til å bli en bra størrelse da...kanskje en mindre pinne og strikke det stramt..håper ikke den blir for liten da:) Menmen..får vel se..planer om å sette igang med den snart så da får vi se:)

1 kommentar:

  1. Litt frustrerende, ja! Det er så kjedelig å rekke opp ting igjen! Men Marius er jo helt fantastiske plagg, så du kommer nok ikke til å angre på det når du er ferdig:) Hyggelig at du ville følge bloggen min:) Ha en fortsatt fin kveld! Hilsen fra meg

    SvarSlett